Uzakdoğu Çaylarında Fırsat Var

29042012_Chado@Ekonomist-sf.-23-207x300Türkiye en fazla çay tüketen ülkeler arasında yer alıyor. Artık market raflarında da çay çeşitlerinin arttığını görüyoruz. Örneğin ; Vietnam’da özel yetiştirilen ve Lotus çiçeğinden yapılan Lotus çayı , kilo vermeye yardımcı olan Jasmine çayı akla ilk gelenler. Bu alanda büyük bir Pazar ve girişim fırsatı söz konusu . İnternetten yapılan bir araştırmayla siz de farklı Chado çay çeşitlerini Türkiye pazarına sunabilirsiniz.

Chado

Bunun son örneklerinden biri ise iki girişimcinin getirdiği ve belirli karışımlardan oluşan , adını Uzakdoğu felsefesinden alan ve anlamı ‘ çaya giden yol ‘ olan Chado . . . Chado’da Vietnam , Çin , Hindistan , Kore , Japonya , Güney Afrika , Brezilya her bölgenin kendine özel çayları mevcut . Barış Çekin ve Tunç Berkman tarafından Türkiye’ye getirilen Chadolar, Papermoon ‘ dan Backyard ‘ a Pipa ’ dan Godiva mağazalarına kadar ünlü mekanlarda sunuluyor. Kısa zamanda piyasaya girmesine rağmen internetten ve özel mekanlarda satış yapılıyor. Çay dışında bu çayların özel cam demliklikleri , mumları , bardaklarının da satışı yapılıyor. Barış Çekin , Chado‘yu tüketen müşteri kitlesinin yüzde 80 ‘ ini kadınlar oluştururken son zamanlarda erkek müşteri kitlesinde de büyük bir artış olduğunu ifade ediyor. Fiyatlar paket olarak 15 TL ile 25 TL arasında değişiyor .

EKONOMİST
29.04.2012

 

Bir Cevap Yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir