Çaya Giden Yol
Chado, Barış Çekin’in beş yıl kadar önce farklı çaylara merakıyla başlamış. Önce sadece kendine gittiği her ülkeden çay alırken, bir marka yaratarak küçük ölçekte çay ithalatı yapmış. O sırada aynı işyerinde çalıştığı Tunç Berkman’la ortaklık yapmaya ve işin boyutlarını biraz daha büyütmeye karar vermişler. Aslında ikisinin de başka işleri var. Tunç Berkman Veritas Medya’nın genel müdürlüğünü yürütüyor. Barış Çekin de 1V1Y’nin pazarlama direktörü. Bugün “çaya giden yol” anlamına gelen Chado markası altında beyaz, yeşil, siyah ve oolong çaylarının 40’ın üzerinde çeşidini bulmak mümkün. Papermoon, House Cafe, Pipa, Godiva, BTA’nın işlettiği havaalanlarında, deniz otobüslerinde ve Macro Center’da Chado çay satan yerler arasında. Ayrıca nihai tüketiciye çok özel çeşitleriyle “on-line” satışla ulaşılıyor. Kapadokya’da ürettirdikleri demlikler, çay fincanları gibi çay aksesuarları satışına da başlamışlar. Şimdilik ithal çayın yüzde 150 gibi bir vergisi olduğu için fiyatlar biraz pahalı ama umarım çay kültürü geliştikten, piyasa çeşitlendikten sonra fiyatlar da düşecektir.
Radikal / Müge Akgün
29/07/2012